Egyedi párok, páratlan egyének
Új lehetőséget kínál a PUMA rajongóinak új kezdeményezésükkel, a Creative Factory-val, amelynek segítségével egyedi, különleges cipők tervezhetőek az interneten. Minden szükséges kelléket a PUMA biztosít, és akár egyetlen példányban is legyártja a cipőt. A szolgáltatás bárki számára elérhető.
Miután a Puma 2005-ben nagy sikerrel bemutatta a Mongolian Show BBQ-t, amelynek keretében a vásárlók saját, egyedi tervezésű cipőjüket állíthatták össze a boltokban és online, 2011 első negyedévében a Puma elindítja a Creative Factory kezdeményezést, amellyel egyedi cipő tervezhető új stílusban, új anyagok felhasználásával egy teljesen új tervezési folyamaton keresztül.
A Puma Creative Factory segítségével bárki tervezhet magának olyan cipőt, amellyel kifejezheti saját egyéniségét,megvalósíthatja ötleteit. Az egyedi cipőhöz az anyagokat, a textíliákat és a színeket a Puma biztosítja. Az első lépés a cipő stílusának kiválasztása, a Puma a Basket II és a First Round cipőt biztosítja kiindulási alapnak.
A Basket II az évek során vált a kosárpályák ismerősévé: a ma már klasszikusnak számító Clyde modell bőrből készült változata. Az 1971-es változatot most újra kiadták, hogy a régi fényében ragyoghasson – persze a fejpántok és a harcsabajuszok nélkül.
Tervezz cipőt a bicajodhoz! Nem csak a ruházkodáshoz előnyösek ezek a sportos cipők. A bringások nagy kedvence a márka, így jó ötlet egy-egy biciklihez tervezni lábbelit.
A First Round-ot az egyetemi válogatóversenyeken szőtt nagyratörő álmok inspirálták, eredeti körvonalait 1987-ben kapta. Ez a modell megőrizte a régi változat magas, párnázott szárát és az ennek köszönhető könnyed mozgást. Amint a vásárló a Puma Creative Factory honlapján véglegesítette és kifizette saját tervezésű modelljét, a megrendelést elküldik a gyártóegységhez, ahol a cipőt összeállítják. Körülbelül 6 héttel azután, hogy megszületett a dizájn, a vásárlót e-mailben értesítik, hogy átveheti teljesen egyedi PUMA cipőjét.
Usain Bolt, a világ leggyorsabb embere tavaly tervezett saját ruhakollekciót. Az olimpiai bajnok jamaikai futó a folyamat teljes egészében részt vett akezdetektől a befejezô fázisokig. Először megnézte a különböző anyagokat és elkezdett együtt dolgoznia PUMÁval a kollekció egészének tervezésével kapcsolatban. Sok könnyű anyagot választott, mert azt akarta, hogy az emberek úgy tudják ezeket viselni, hogy ne úgy érezzék: terhet kell cipelniük. A folyamat teljes egészébe beleszólása volt. A kollekció minden színét saját maga választotta ki. A folyamat vége felé megnézte a mintákat és elmondta róluk a véleményét, hogy mit tartana meg és min változtatna. Egészében véve száz százalékosan benne volt a folyamatban és a kollekció pontosan úgy sikerült, ahogy azt szerette volna.
A stílusos cipôk
Mivel a hivatalos weboldal hamarosan indul, ezért eddig csak próbateszten próbálhatta ki pár ember a lehetőséget. Nagyon egyedi cipők készültek, akik közül új lábbeli-tulajdonos lett több művész is, valamint sportoló és divatszakember. Közöttük van Kovács Ákos, Papp Gergely, Sándor Szandra – Nanushka, Vágó Réka, Herczeg Zoltán, Király Viktor, Bazsó Gábor – Karotta, Fehér Balázs, Caramel, illetve Rainer Zsófia designer lett a PUMA magyarországi nagykövete.
Sándor Szandra – Nanushka ruhatervező, egy olyan magas szárú cipőt tervezett, amelyet ő maga is szívesen hordana hétköznapi viseletként. A pasztellszínek közül a kekizöld az egyik aktuális kedvence, ezt társította a velúrral. A sportlifestyle márkák egy-egy stílusát kedveli, így csak akkor hord sportcipőt, ha valóban megtalálja a saját egyéniségét valamelyikben.
Vágó Réka cipőtervező, olyan cipőt alkotott a PUMA Creative Factory és Deseatnikov Igor stylist segítségével, mely tele van érzésekkel. Ezt sugározza a markáns királykék, aminek elegáns vadságát arany és ezüst motívumok tartják kordában. A trendi olajzöld csak kiegészítésként bukkan fel a harmóniát kiegészítve. Réka most épp olyannak látja magát, mint amilyen ez a PUMA cipő.
Herczeg Zoltán divattervező, a PUMA Creative Factory és Fogt Linda stylist közreműködésével egy tűzpiros cipőt tervezett, amely egy korábbi, saját tervezésű csizmájának a reprodukciója. Igazi piros mániás divattervezőről van szó, aki ebben a színben a tüzet, a lendületet és az életenergiát látja. Saját bevallása szerint oroszlán az aszcendense, ami tűzjegy, innen eredhet a piros szín imádata. A cipők elkészültével egy internetes szavazást tartottak, ahol ez a darab lett a nyertes.
A cipő a lábviseletek egyik fajtája, alapvető feladata az emberi láb védelme a külvilág hatásaival szemben. A cipőknek meglehetôsen sok eltérő változata alakult ki a rendeltetésük és a viselő társadalmi szerepének függvényében. Hasonlóan összetett képet mutatnak az efféle lábbelik megjelenésük alapján: sarkuk lehet sima vagy magas – az utóbbit a nyugati társadalmak a nőies öltözködés egyik jelképének tartják –, készülhetnek bőrből vagy vászonból is, valamint az edzőcipők talpa lehet műanyag.
Bazsó Gábor – Karotta – újságíró, egy klasszikus Forma– 1-es autóról, a Lotus csapat John Player Special-ról mintázta cipőjét. A ’70-es évek második felét visszaidéző színvilágban a fekete dominál, amelyet halvány aranyszínek tökéletesítenek. A mintaként szolgáló versenyautót olyan legendák vezették, mint Emerson Fittipaldi és Ayrton Senna. A cipő azt az időszakot eleveníti fel, amelyben az autósportot még nemes egyszerűségével együtt lehetett szeretni. Fehér Balázs a Carbonfools énekese és Kiss Szilárd stylist a diszkóvilág fénykorából – a ’70-es és ’80-as évekből – merített ihletet, amikor a PUMA Creative Factory-val nekilátott a cipőtervezésnek. A változatos, pulzáló színek és a klasszikus cipőforma itt valódi egységbe forr, és alig várja, hogy viselője a táncparketten vagy a színpadon tomboljon.
Rainer Zsófia (divattervező) a Puma Creative Factory-hoz a budapesti Moholy-Nagy Művészeti Egyetem ajánlásával csatlakozott. Fiatal, feltörekvő magyar tehetség. Divattervezést 5 évvel ezelőtt kezdett tanulni a budapesti MOME egyetemen, a bőrműhelyben, ahol azonnal beleszeretett a kézileg előállított táska- és cipőkészítésbe. Rainer Zsófia és Fogt Linda stylist közös munkája a PUMA Creative Factory-ban a vagány és sportos csajok számára készült, akik vállalják önmagukat és nem titkolják érzéseiket. A fekete „unalmasságát” rendhagyó színek és kockás minták teszik hangulatossá és kivételessé.
Az 1952-es nyári olimpiai játékokon ezerötszáz méteren Josef Barthel atléta megnyerte az elsô aranyat egy PUMA cipôben. Az 1960-as nyári olimpián a PUMA már fizetett Armin Hary futónak, hogy addigi Adidas cipôjét eldobva a száz méteres döntôben PUMÁban fusson. Hary nem akarta elhagyni az Adidast, de a pénz csábította, éppen ezért közölte Adolf Dasslerrel, hogy fizessen ugyanannyit, amennyit a PUMA tulajdonosa ajánlott, különben nem Adidasban fog versenyezni. Adolf felháborodottan elutasította a kérést, így a sportoló PUMÁban versenyzett.
A vállalatról
A PUMA a világ egyik vezető sportlifestyle márkája. Olyan vállalat, amely a sportos küzdelem szenvedélyes világában gyökerezik. A márka története a földkerekség híres stadionjaiban ünnepelt nagy sportolóktól és legendás teljesítményektől visszhangzik. A PUMA termékeit azért tervezték, hogy a legszenvedélyesebb reakciókat keltő egyéni eredményeket tegye lehetővé. Amikor a „Gebrüder Dassler Schuhfabrik”-ot (Dassler Fivérek Cipőgyárát) megalapították Herzogenaurachban, Németországban 1924-ben, még senki sem gondolta, hogy több mint 60 évvel később már lehetőség lesz arra is, hogy a vásárlók egyedi, saját ízlésük szerinti cipőket készítsenek maguknak a PUMÁval. A PUMA világszerte több mint 80 országban rendelkezik teljes értékesítési bázissal, amely kiterjed a sport kiskereskedőkre, áruházakra és divatáru üzletekre. A cég első futballcipőjét az alapítás évében mutatta be, fő profiljuk sokáig a stoplis cipők gyártása volt. 1948-ban a nyugatnémet focicsapat PUMÁban játszott. A márka 1999-ben megalapította a hatalmas és növekvő viszonteladói szervezetét a koncepcionális márkaboltokkal világszerte számos nagy fővárosban. Központja működik a németországi Herzogenaurachban, Bostonban, Londonban és Hong Kongban. A vállalat több mint 120 országban forgalmazza termékeit, világszerte több mint 9000 embert foglalkoztat. Elkötelezett célja, hogy oly módon dolgozzon, amivel hozzájárul a kreativitás, a biztonságos fenntarthatóság és a béke támogatásához a világban, döntéseiben és cselekedeteiben pedig hű maradjon az igazságosság, a becsületesség, a pozitív életszemlélet és kreativitás értékeihez. A PUMA a sportban kezdődik és a divatban végződik. A Sport Performance és Lifestyle márkái olyan kategóriákat foglalnak magukban, mint a Futball, a Futás, a Motorsportok, a Golf és a Vitorlázás. A Sport Fashion termékek olyan világszerte elismert művészekkel való együttműködést jelölnek, mint Alexander McQueen, Mihara Yasuhiro és Sergio Rossi.
Rudolf Dassler alapította meg a céget 1948-ban, Herzogenaurachban, miután kivált testvére, Adolf Adidas vállalkozásából. A PUMA márka már megalapításkor szárnyalásnak indult, méltó versenytársnak bizonyult, ami csak fokozta a testvérek között az ellenségeskedést.
Radics Márk